Sunday, February 10, 2008

Brasiilia reisipäevik, 17.01

Campo Grandes
Kell on 7:30 kohaliku aja järgi ja mõnus välja puhanud tunne on. Eile jõudsime lõpuks hotelli kuskil poole kaheksaks, sest lennukis olles selgus, et enne Campo Grandesse lendamist tehakse väike ots ka Cuiabasse, õigemini see selgus alles siis kui öeldi maandumisel -teretulemastcuiabasse-. Cuiabas läksid siis osad maha ja tulid mõned juurde ning sõit läks jälle edasi, Campo Grandesse jõudsime plaanitust paar tundi hiljem ja lennujaamas hosteli poolt enam kedagi vastas ei olnud. Võtsime takso ja sõitsime hostelisse, õnneks oli meie tuba siiski alles ja ei pidanud uut ööbimist hakkama otsima.
Campo Grande on väike ja turvaline linn kõigest 700 000 elanikuga (nagu kohalikud ise tutvustasid).
Täna jätkame siit koos 6 inimesega tuuri Pantanali. Maksime 350reali, selle eest peaksime saama ööbida 3ööd, süüa, käia loomasafaril, püüda piraajasid, käia paadituuril ja ratsutamas. Grupis on veel üks norrakas, kaks inglise tsikki ja ameerika paarike.
Pantanalis
Istun meie majakese trepil ja vaatan meie ees voolavale Miranda jõele. Mõne hetke eest nägin jões hüppamas umbes 50cm kala. Auto kastis siia kohale jõudes olime sääskede poolt juba nii kiusatud, et hüppasime kohe jõkke ujuma - vesi oli mõnusalt soe ja täiesti läbipaistmatu. Aegajalt tundsin, kuidas kalad mu jalgade vastu läksid, siin pidi olema palju piraajasid aga väidetavalt on neil kõht täis ja me ei peaks kartma.
Elame majakestes, mis on ehitatud vaiade otsa, üleujutuste ajal on majade all vesi. Miranda jõgi jääb majadest u.10-15 meetri kaugusele.
Teekond siia oli üsna pikk. Kõigepealt tulime bussiga kuskil 4 tundi, vahepeal käisime Mirandas söömas.Siis kolisime ümber lahtisesse autosse ja sõitsime mööda savist ja rööpalist teed veel peaaegu tunnikese. Nii kui bussist välja saime, oli meil selline sääseparv peal ja kublad tekkisid lausa sekunditega, siin jõe ääres aga on üsna mõnus olemine ja sääski peaaegu ei olegi. Teel nägime juba ka paari kaimani pikutamas suure lombi ääres.