Thursday, April 19, 2012

Cuenca ehk linn, kuhu George Clooney võiks minna.

Põrkan ajas korra tagasi ja siit tuleb ülevaade linnakesest, kus eelmine nädal resideerusin. Cuenca on Ecuadori suuruselt kolmas linn, siin on 400 000 elanikku ehk siis enam vähem Tallinnaga üks suurusjärk. Cuenca asub orus ning siin on mõnus kliima - ei ole palav aga ei ole ka niiske ja külm nagu näiteks Quitos. Ühel päeval sain isegi teksad jalast võtta ning plätude ja seelikuga mõned tunnid jalutada. Cuencas on valdavalt ühesuunalised tänavad, palju ilusaid kirikuid ja koloniaalstiilis elamuid, jõgi ning väga hea bussiliiklus. Mulle meeldisid veel roheluses väljakud ja pisikesed pargid ning ka inimesed on siin palju rõõmsamad ja sõbralikumad kui põhja pool. Räägiti, et Cuenca linn on üks expattide lemmikuid aga ma ei näinud linnapildis valgeid, ilmselt on nad siis kuskil oma aedades varjul vm. Olin Cuencas reedest esmaspäevani ning se ajal tähistati ka linna sünnipäeva - laupäeval oli linna väljakul kontsert ning üldse tundus meeleolu ülev. Reede ja laupäev on loomulikult peopäevad ja siis kajas tänavatel salsa ja ka lihtsalt disko umbes kolmeni hommikul. Väga popid on ka karaoke baarid, õnnetuseks oli üks otse mu magamistoa all, nii et käiku läksid kõrvatropid ja silmaklapid aga ikka vürtsitas mu und entusiastliku karaoke laulja kaeblik ulg. Siis kui tümakas ja lärm lõpuks vaikis, hakkasid kirikukellad lööma. Pühapäeva hommikul kell 9 kui mina unisena bussijaama poole vantsisin, rüselesid kohalikud juba kiriku ukse taga, et missale saada. Ilmselt loodetakse eelmise öö patud kiirelt andeks paluda.
Linnas oli ka mõnus turg, kust õnnestus täiesti ootamatult osta valget ananassi! Mul oli Cuencast juba ainult nende valgete ananasside pärast hirmus kahju lahkuda aga kalender näitab, et pean tempot hoidma, muidu ei jõua juuni keskel lennukile. Ilmselt küsite endamisi, miks ma George Clooney sinna pealirja panin.. Blogi statistika näitab, et eelmine George Clooney nime sisaldava pealkirjaga postitus oli väga populaarne. Kuna Cuenca meenutab oma šarmilt ja ilult veidi Cartagenat, siis ma kutsukski teda Ecuadori Cartagenaks, seega võiks George sinna minna küll.:)

No comments: