Tuesday, May 22, 2012

Boliivlased minu pilgu labi

Olen Boliivias pisut vahem kui kaks nadalat, seega pole mul 6igust neile vaga sygavaid hinnanguid anda aga yhtteist siiski tahaks oelda, mis on silma jaanud.
Boliivlased on kohutavalt ebaviisakad autojuhid.
 See on lihtsalt oudusttekitav kuidas nad iga kord gaasi annavad kui naevad enda ees kedagi yle tee minemas, oled sa siis ylekaigurajal voi mitte, nad annavad veel signaali ka. Siin ei tasu toesti katsetada, kas nad jaavad pidama voi mitte, olen ysna kindel, et mitte. Jalakaija ei ole sellel maal inimene.
Nad armastavad telekat.
Boliivia bussides wc-sid ei ole aga selle eest on telekad ja bussijuhi abid ei hoia kokku filmide esitamise pealt. Nagu Ecuadoriski armastavad nad actionit, mida verisem, seda parem ja koik vahivad suud ammuli. Ning oleks parem kui sa poekylastuse lykkad ohtusest noveela ajast hilisemaks voi varasemaks, sest myyjaid ei tohiks noveela ajal segada - sellest annab moista nende kehakeel ja pilk kui oled teadmatusest segama sattunud.
Ilmselgelt on neil hea juuksekasv.
Sellele jareldusele tulin kui naen ebaproportsionaalselt mçpalju juuksurisalonge. Naiteks pealinnas La Pazis oli "minu tanaval" 9 salongi korvuti ning koigisse neisse jagus ka vahemalt yks klient. Nyyd Santa Cruzis jai silma sama tendents - yhel tanaval on korvuti 5-6 juuksurit ja see pole mitte ainus tanav linnas kust juuksureid leida voib.
Internet
Internet on siin veel midagi eksklusiivset. See jai silma juba pealinnas La Pazis majutust otsides, kus mittesugugi igal pool ei ole wifi teenuse loomulik osa. Tanavatel on aga  hulgaliselt netipunkte, kus saab vaikse raha eest oma esmavajadused rahuldatud. Magedes aga , nt. Uyunis oli netipunktis nii aeglane internet nagu Eestis 20 aastat tagasi sissehelistamisteenus. Ma v6tsin endale 10 minutit ja terve see aeg kulus Facebooki avamisele ning m6ned lehed ei avanenudki. Naiteks kaevanduslinnas Potosis aga ilutses hosteli receptionis silt "kui yritad skype avada, siis bánnime sinu seadmele wifi yhenduse 24tunniks". "Jumal tanatud", et mu arvuti oli juba koos skypega m6ned paevad varem surnud:) T6e ja 6igluse huvides pean mainima, et modernses Santa Cruzis on wifi paljudes kohvikutes ja hosteli netiyhendus voimaldas mul 1,5 tundi rahulikult jutti skypeda ja ei katkenud kordagi ara - see on minuarust markimisvaarne.
Bussiga reisimine
Nagu ma juba enne mainisin, on bussides peldikute asemel telekad. Peruus ysna levinud  semi-cama ehk poolenisti allalastavad bussiistmed on siin ka haruldased. Ning vorreldes teiste riikidega on siin koige rohkem kaootilisust. Kellaajad on siin aarmiselt suhtelised.  Buss valjub yldjuhul pool kuni kolmveerand tundi hiljem. Kui La Pazis bussijaamast valja soitsime, siis rihtis bussijuht ara teise auto ning siis venis klaarimine tunni pikkuseks. See aga, et valjumine tund aega hilines, ei takista juhti tanaval seismast ja lisakliente meelitamast. Asjad hakkvad liikuma yldjuhul siis kui juba bussis oelvad inimesed hakkavad karjuma "vamos, vamos" (lahme lahme). Kuna mul oli rongile j6udmisega keeruline, siis yhinesin minagi selle kisakooriga, lisaks bussijuhi m6jutamisele on sellel ka rahustav m6ju kui oled oma ajagraafiku parast narvis.Mitte alati ei ole aga poole pikkemaks veninud s6idu p6hjuseks bussijuht. Naiteks Potosist Sucresse s6ites laks 3 tunni asemel 7 tundi, sest esiteks hilinesime valjasoiduga ja siis passisime 3 tundi tee aares kuna toimus ralli ja teed olid kinni.
Ka bussifirma valimine on 6nnemang, sest yldjuhul on sellega nagu tutvumisportaalides, kus pannakse yles 10 aastat vana pilt ajast kui oli veel figuur ja/v6i juuksed.  Kui bussiloks ette s6idab, siis v6id aimata, et tegu on pildil nahtuga aga mitmeid aastaid ja kilomeetreid hijem.

Hinnad ja tingimine
Boliiviat peetakse Louna-Ameerika koige odavamaks maaks. Pean mainima, et ma seda ei tunneta. Voib-olla on asi minu turisti marsruudis aga minu meelest sain ma Peruus palju soodsamalt kohu tais ja toit oli ka palju maitsvam. Ka turgudel ei ole nad nous hinnas jarele andma ning kysivad ilmselgelt liiga kallist hinda. Inimesed, kes tulevad Brasiiliast voi Argentiinast, arvavad muidugi teisiti ja nende jaoks siin muidugi ongi odavam.







No comments: