Friday, February 17, 2012

Guaymidel külas

Eelmine nädal käisin kiirvisiidil guaymi hõimu juures. Guaymid on hõim, kelle liikmeid elab praegu Costa Ricas umbes kuus tuhat, rohkem on neid Panamas. Erinevalt teistest etnilistest gruppidest õpivad guaymid veel oma keelt koolis ning pole sugugi ebatavaline, et naised kannavad imekauneid värvilisi guaymi kleite.


Mina läksin neile külla Daniela kutsel, et läbi arutada järgmise aasta Kontiki reisi raames toimuvad tegevused nende hõimu juures. Et Guaymide juurde pääseda, tuli mul reisi alustada kell 4 hommikul, 12ks olin La Palmas ning otsisin kohaliku autojuhi, kes oli nõus mind sõidutama läbi jõgede ja mööda kipakat teed reservi väravasse, kus ootas mind juba Daniela abikaasa. Kuna ma põen juba mitu aastat nö. hobusepaanikat, siis olin otsustanud paaritunnise jalgsimatka kasuks ning Daniela abikaasa ratsutas kannatlikult hobusega mul sabas. Ütleme nii, et tundsin veidi süümekaid oma otsuse pärast ja andsin jalgadele valu, nii õnnestus mäest üles alla kaapida "ettenähtud" 2 tunni asemel umbes tunni ja veerandiga. Igastahes olevat ma seni ajani kiireimate jalgadega külaline:)
Kohale jõudes ootas mind laual maitsev jukast tehtud küpsetis ning Daniela koos 2 aastase Nicoli ning Leonardoga. Peale väikest puhkust ja pikemat juttu tegime veel ühe matka lähedal asuva jõe äärde ning tutvusin mõnede teiste hõimu liikmetega. Sõime ühiselt õhtust ning sain kenasti oma hispaania keelt kaheaastase Nicolega harjutada:)


Tagasiteel ületasin end ja võtsin pakutud hobuse vastu kuigi tagasitee läks pigem mäest alla ja hobune tundus tatsavat seda teed sama vaevaliselt kui mina eelmine päev mäest üles.

No comments: