Tuesday, January 31, 2012

Kuidas ma tasapisi ticastun

Ticaks kutsutakse naissoost costaricalasi, mehed on vastavalt siis ticod. Ülevaatlikult peaks mainima, et minu integreerumine kohalikku ühiskonda sujub päris kenasti (vähemalt minu enda arust). Näiteks olen hakanud ihaldama riisi ja ube nii, et kui ma paar päeva neid pole saanud, hakkavad neelud käima. Pean vajalikuks märkida, et varasematel reisidel Brasiiliasse, ei puutunud ma riisi ja ube, need tundusid vastikud ja kui vahel maitsesingi, siis see ei meeldinud mulle. Nüüd ostan poest suisa musta oaapastat ja vitsutan seda tortilladega. Mmm..Siis loomulikult meeldib mulle salsa, merengue ja bachata - kui ikka kuskil selline muusika mängib, hakkab jalg kohe tatsuma. Lisaks jala tatsumisele olen märganud, et hakkan ka kaasa laulma, mis siis, et sõnadest pole aimugi ja lauluoskus pole märkimist vääriv. Muuseas kohalikud laulavad ikka palju ja mulle tundub, et nad teavad kõikide laulude sõnu.. Mulle tundub, et nad on ka musikaalsed aga selles ma võin eksida ka.

Rannas istudes otsin ka nüüd kohalike kombel palmide varju, sest kaua sa ikka oma pekke pruunistad. Nüüd tuleks siis rõhku panna integreerumise kõige olulisemale osale, hispaania keelele. Punnitan ja harjutan aga tuleb raskelt, läbi higi ja pisarate.

Praegu resideerun Montezumas..
Hommikul võtan lestad ning maski ning lähen maja eest snorgeldama. Rannast vaid paari meetri kaugusel avastan end ujumas nii poolemeetriste värviliste kaladega ning siis terve posu väiksemate tegelastega. Ükskord nägin enda ehmatuseks ka mingit eriti suurt tegelast aga tema ehmatas veelgi rohkem ja pööras ruttu otsa ringi, nii kiiresti, et ei suutnud tuvastada rohkem, et tegemist ei olnud teise snorgeldajaga.
Mis mulle väga meeldib, on siinne komme vastutulijat tervitada, see ei ole muidugi ainult Montezumas, vaid enamikes väiksemates kohtades. Aeg ajalt käin jooga tunnis, väga mõnus on ja tunnen, et hakkan vaikselt trippimisest taastuma. Olen nädala siin olnud ja nädala olen kindlasti veel. Külalisi käib mul siin ka, hetkel tuli paariks päevaks Kadi, eile läks ära üks Palmareses elav sõber, kelle autoga saime tervele piirkonnale ringi peale teha. Veendusin, et olen õiges kohas ja lähiümbruses minule paremat peatuspaika ei ole. Reedel peaks tulema üks sõber San Josest, kes pole ka varem Montezumas käinud. Nii et arendan ühtlasi väikest viisi ka siseturismi:)

2 comments:

Mai-Liis said...

Sina snorgeldad, ujud, Sonne-Sonne-Sonne!!! Kingin Sulle ühe laulu hoopis teiselt poolt maakerakest!

http://www.youtube.com/watch?v=vrTF1xNtUvw

Loodan, et saad avada! :)

Sandras said...

Aber natürlich liebe Mai-Liis! Aitäh laulu eest, nii laul kui FB postitused lumest ja külmakraadidest tekitqavad siin ka külmavärinaid:)