Wednesday, January 11, 2012

Monteverdest





Eile jõudsime Monteverdesse, Costa Rica põhja pool olev mägine kant ning kuulus ainulaadse pilvemetsa poolest. Väljas puhus kõva tuul ja õhtul kiskus selliseks tormiks ja õhk oli nii külm, et tugitoolis istudes ja silmad sulgedes, tekkis tunne nagu oleks jaanuarikuises Tallinnas ning akna taga möllab lumetorm. Õnenks lund ikka ei tulnud aga hommikul matkama minnes toppisime küll kõik pika varrukaga riided selga, mis kotis leidusid. Õnneks läks ikka soojemaks ja päeval oli täitsa mõnus Eesti suveilm, selline et mina üritasin alati päiksese kätte sättida, muidu oli külm. Vaated on siin ilusad, vuurim vulkaan Arenal paistis ka ühest kohast ära. Ning hosteli aknast näeme Vaikse ookeani rannikul olevat Puntarenast. Matkamas käisime Santa Elena looduspargis ning tõsiste matkajatena võtsime kõige pikema raja, see oli 4,5 km ning eeldatavaks läbimisajaks oli antud 3,5 tundi. Arvasime, et tuleb korralik ronimine aga 2 tunni pärast oli rada läbi ja otsustasime veel ühele teisele 3,5 kilomeetrisele rajale minna. Ka see sai hoolimata vahepeal peetud piknikust ja pildistamispausidest üsna ruttu otsa aga siis olid jalad pehmed ka. Moneteverde ja Santa Elena on kõrvuti asuvad külakesed ja siin on natuke sellist kesk-Euroopa hõngu, majakesed meenutavad Austriat. Palju on igasuguseid tuuride ja aktraktsioonide pakkujaid ja suveniiripoode aga ikkagi on midagi armsat siin. LIsaks leidsin väga sheffi kunstipoe, mille omanik lubas edendada just costa rica noorte kunstnike ettevõtmisi, õpetada inimesi tegema recyclingu stiilis asju. Näiteks poes olid müügil plekkpurkide konksudest peokott, ülisheffid käevõrud lakitud ja glasuuritud apelsinikoortest roosidega, paberribadest käekotid ja rahakotid jms. Nagu olen juba korduvalt kirjutanud, öko ja green on siin väga in ja see on mulle ka väga nahkamööda.
Lisaks õnnestus peale pikki otsinguid saada endale jalapael. Selle punus mulle üks tsiili hipi Rodrigo ja kuna ma tahtsin ise ka sõlmimist õppida, siis ta natuke õpetas ka. Nüüd on mul täiesti a la carte jalavõru ja olen sellega ülimalt rahul! Homme lõunast liigume siis Palmaresse suurtele pidustustele.

No comments: