Tuesday, June 19, 2012

Lühikokkuvõte möödunud 8 kuust

Nagu eeldada võib, oli see suurepärane kogemus, tegin paljut, mida ei plaaninud ja mida plaanisin, seda ei teinud. Plaan peaks elus olema aga see peab olema võimalikult paindlik. Minu uskumus, et inimesed on valdavalt palju paremad kui sa ootad, leidis kinnitust, inimesed on üldjuhul sõbralikud ja heatahtlikud ning abivalmis.
Tõdesin ka, et 8 kuud sellise marsruudi jaoks ei ole piisav aga tegelikult algul ei olnudki mul selline marsruut plaanis:)
Kuna minult on palju küsitud samu küsimusi reisi kohta, siis panen peamised huvipunktid siia kirja.

Kõige lemmikum sihtkoht: Rio de Janeiro


Reisi "vau" momendid (ei ole vau suuruse järgi järjestatud):
San Blasi saarestikus snorgeldamine päikeseloojangul

San Blasis mitmekümnete delfiinide mäng meie katamaraani ninas
Peruus Puno lähedal mediteerimine Tambo Colorados

Reisil kohtutud suurepäraste inimestega jagatud hetked
Cotopaxi vulkaani otsast jalgrattaga alla sõitmine

Üllatus: See kui kena koht on Peruu pealinn Lima

Meeldivaimad seiklused:
Costa Ricas  vihmametsa ja koskede matk Johanni ja tema kaaslastega

Rafting Costa Ricas

Sandboarding Peruu kõrbes

Snorgeldamine San Blasis

Meeldejäävaimad hetked looduses:
Kohtumine suure raiga San Blasis
Delfiinid San Blasis
Kilpkonnapoegade merre laskmine
Hommikud möiraahvidega Guanacastes
Tercapelo (üks agressiivne madu kesk-ameerikas) nägemine


Lemmikuma riigi väljaselgitamine on keeruline. Minu süda tuksub alati Brasiiliale ning mulle väga meeldis Costa Rica, Kolumbia oma sõbralike inimestega on koht, kuhu ma läheks iga kell tagasi, Ecuadoris jagub ka avastamist rohkem kui mina seda tegin ning sealsed päevad Puerto Lopezis olid fantastilised, Peruu oma mitmekülgsusega oli samuti suurepärane.

Siin on ka lühike numbriline kokkuvõte:
Kokku läbitud 37 600 km, külastatud 7 riiki, ööbitud 61 erinevas hostelis, külalistemajas.
Kõige rohkem kohtasin reisil kanadalasi, ameeriklasi, argentiinlasi ning britte. Tundus, et pikki reise võtavad ette kanada õpetajad ja sotsiaaltöötajad. Selleks põhjuseks on sealne võimalus õpetajatel iga 2 aasta tagant 7 kuud vabaks võtta säilitades suur osa palgast.  Üksinda pikalt trippijad on suures osas kolmekümneseks saanud mehed.

Siinkohal minu suured tänud :
Laurile, kes lasi kivi veerema, Janale ja Mardile, tänu kellele sattusin just Costa Ricasse, Kapsakesele, kes oli tore toanaaber, Kadi-Riinile, kellega meil oli palju vahvaid reisielamusi, Oscarile, kellelt õppisin palju looduse ja Costa Rica kohalike elu kohta ning kes õpetas mind tortillasid tegema, kõigile sõpradele, kes minuga aeg ajalt oma elu ja tegemisi skypes jagasid, Rainile, tänu kellele on mul tagasisõidu pilet taskus, Peterile, Richardile, Giafrancale, kes mind Costa Ricas aitasid, just siis kui ma nende abi kõige rohkem vajasin, Antonile, kes truult minu arvutile elu sisse puhus, minu emale, kes mind toetas ja minu isale, kes minu äraolekul kogu mu varandusel silma peal hoidis, Kristenile, kes enne reisi mind oma suurepärase müügioskusega toetas, Laurale, kes on nii hea tütar, et sain rahuliku südamega reisida, Johnile, kes oma huumoriga alati mulle toeks on, Matile, kes mulle CRi külla tuli ja kellega oli vahva koos trippida, Dadole, kellega avastasime Costa Rica lugematuid randu, Jessele, kellega vallutasime Machu Picchut ning kellega olid põnevad filosoofilised jutuajamised, Gavinile ja Matile, kellega oli lõbus Ecuadori avastada ning Cotopaxi vulkaanist ratastega alla kihutada, minu Salar de Uyuni lõbusatele tripikaaslastele, Danile, kes toetas mind ränga merehaiguse ajal,  Fernandole, kelle kodu oli mulle Rios koduks, Crisile, tänu kellele sattusin Fernando juurde, Nadiale, kes oli tore kaaslane Rios, Crisile ja Alexile, kellega meil oli tore õhtu Rios, Michelile, kes hostis mind Salvadoris ning kõiki teisi, kellega minu teed reisi jooksul kohtusid ja kes mulle pöialt hoidsid.

Some friends have tried to translate my blog with google translate and so far I have been to lazy to write it in English, then last post with the short summary about the trip will be in English as well:)


I traveled 8,5 months, total covered 37 600 km, visited 7 countries, stayed in 61 different hostels& guesthouses. While travels I met mostly other travellers from Canada, US, Argentina and UK.
Seems that most like to travel teachers and social workers, specially from Canada. Longterm travellers are mostly men in early thirties.

My favourite place: Rio de Janeiro

"Vow" moments during the trip:
snorkeling in San Blas just before the sunset
Dolphins in San Blas
Meditation in Tambo Colorado
Racing down from Cotopaxi
Great moments with great people I met.

Surprise: capital of Lima, as it is actually great city to visit

Best adventures:
Rainforest hike in Costa Rica
Rafting in Costa Rica
Sandboarding in Peru
Snorkeling in San Blas

Memorable moments in Nature:

Meeting big stingray in San Blas
Dolphins in San Blas
Releasing baby turtles in Ojochal
Mornings with loud howler monkeys in Guanacaste
meeting Tercapelo


It`s difficult to say which country was most memorable. My heart always beats to Brazil and I really loved Costa Rica too. Colombia with friendly and sincere people is rhe place where I would like to return. In Ecuador is much more to explore then I had time to do and I had fantastic time in Puerto lopez, diverse Peru was great country to see too.

I would like to say special thanks:

to Lauri, who let the stone rolling, Jana, and Mart,
 thanks to whom I came across to Costa Rica, to Kapsake, who was a great room mate,
Kadi-Riin, with whom we had a lot of wonderful travel experiences,
Oscar, from whom I learned a lot of about the nature and Costa Rica and who taught me to make the
 tortillas, to all of friends who were with me from time to time and shared their life
 and experiences in skype, to Rain, thanks to whom I got a return ticket to my pocket,
to Peter, Richard and Giafranca who helped and supported me in Costa Rica, to Anton, who
gave to my computer new life, my mother who supported me and my father, who in my absence,
kept on eye my property, to Kristen, whos superios sales skills helped me before the trip,
 Laura, who is such a good daughter, so I got to travel with peace of mind, to John, whos
humor always helped me, to Mati, who came to visit me in Costa Rica, to Dado, with whom we
 discovered the countless beaches of Costa Rica, to Jesse, with whom we explored Machu Picchu,
 and had lots of philosophical conversations, to Gavin and Mat, with whom was fun to explore
 Ecuador and race down from Cotopaxi, to my happy Salar de Uyuni tripmates, to Dan, who supported
 me during my motion sickness, to Fernando, whose home was home to me in Rio, to Cris
who guided me to Fernandos place, to Nadia, who was a wonderful companion in Rio, to Cris
 and Alex, with whom we had a nice night full of beers in Rio, Michel, who host me in Salvador, and all others with whom my path crossed during my travels. Thank you and you all are in my mind and my heart:)

10 comments:

Anonymous said...

Ülimõnus oli su seiklustest ja reisielamustest lugeda. Jään ootama järgmist maailmavallutust. Poleks mitte paha kusagil koos radu tallata... Sujuvat aklimatiseerumist, Andra!

Sandras said...

Aitäh Merle!

Lauri said...

Sinu blogi lugedes oli mul tunne, et reisisin koos sinuga. Aitäh et reisid nii enda kui ka minu eest ;)

Lauri said...

Sinu blogi lugedes oli mul tunne, et reisisin koos sinuga. Aitäh et reisid nii enda kui ka minu eest ;)

Sandras said...

Aitäh Lauri! Rõõm kuulda, et keegi ikka luges ka:)

Roosa said...

koduperenaisele oli ka su blogi väga mõnusaks värskenduseks ja vahelduseks perekool.ee lehele :)

Katrina said...

Tere Andra! Olen Su reisipostitustes omajagu tuhninud, sest minu reisimise iseloom on midagi sarnast sellele, kuidas Sina seikled ning Su postitustest leiab hulganisti inspiratsiooni. Seesamune inspiratsioon viib mind veebruaris Costa Ricale ning sooviksin Sinult selles osas pisut nõu küsida.

Katrina said...

Tere Andra! Olen Su reisipostitustes omajagu tuhninud, sest minu reisimise iseloom on midagi sarnast sellele, kuidas Sina seikled ning Su postitustest leiab hulganisti inspiratsiooni. Seesamune inspiratsioon viib mind veebruaris Costa Ricale ning sooviksin Sinult selles osas pisut nõu küsida.

Sandras said...

Katrina, jäta oma email, siis võin oma kontaktid saata.

Katrina said...
This comment has been removed by a blog administrator.