Monday, July 2, 2012

Kui palju on palju

Eestis tagasi olles tegelesin esimese nädala peamiselt oma asju kastidest lahti pakkides. Esimese hooga ehmatasin ära kui oma "vanu" riidehunnikuid nägin ja mõne kasti panin kohe algul otsustavalt kinni tagasi. Riided tundusid võõrad ja üldse mitte minu stiil ning neid oli liiga palju!! Teisel päeval kui pidin linna minema, valisin ikkagi reisil kaasas olnud riiete hulgast paar hilpu selga ja läksin. Kolmandal päeval kui kapi riiulid hakkasid "vanade" hilpudega täituma, oli üle mitmete kuude jälle vana probleem - ei suutnud otsustada, mida selga panna ehk siis klassikaline probleem "appi mul pole midagi selga panna!". Kõige nõutumaks muutusin, kui harutasin lahti koti, kus oli hunnik pesu..igasugust ja väga palju. Milleks mul neid nii palju on vaja olnud??! 8 kuud sain hakkama 5-6 pesutükiga ja nüüd on neid äkki terve suur kasti täis.. Mind täitsa huvitaks kui palju pesu üks keskmine lugeja enda sahtlis  peab vajalikuks hoida?
Otsustasin enamustest riietest loobuda, sest selliseid kuhilaid mul tõesti vaja ei ole, enamik asjad seisavad nagunii niisama. Hea küll, oma pesu ma laiali jagama ei hakka aga järgmised 5 aastat ei peaks küll ühegi uue asja järele poodi minema:)
Imelik, et veel aasta eest arvasin, et ma ei ole tarbimishull ja suudan oma ostuhimu päris hästi kontrollida. Okei, see ostuhimu on olnud kontrollitud vastavalt minu võimalustele  ja seda ei anna tõesti võrrelda mõne reisil kohatud inimesega, kellest üks väitis, et ta ostis iga päev uue nahktagi kuna hommikul motikaga välja sõites oli soe ja ta läks ainult t-särgiga. Õhtul kauemaks linna peale jäädes aga ei viitsinud koju tagi järele sõita ja kuna raha oli, siis polnud probleemi uus osta..
Teine kodanik väitis, et reisimine on õpetanud kokkuhoidlikumaks, kui varem oli vähemalt 100 brändi t-särki (nii umbes  100usdi tk), siis nüüd on neid kõigest 10.
Kui nüüd mõelda, et kui kõik need üleliigsed asjad ostmata jätta kui palju head teeks see keskkonnale ja su enda rahakotile... kui palju rohkem võiks selle raha eest kasvõi kuskile reisida... jaa, vähem on rohkem, nii et ärgem maandagem oma stressi, alaväärsustunnet või muid negatiivseid emotsioone poodides, selleks on palju paremaid võimalusi:)

No comments: