Sunday, December 6, 2015

Chin chon chun päev

Väga ammu pole kirjutanud! Nüüd on lootust jälle miskit uut lugeda, sest olen Kagu-Aasiat väisamas. Mitte küll intensiivselt reisimas aga miskit huvitavat vast silma ikka jääb.
Niisiis algas kõik sellest, et planeerisin talve kuskil soojas kliimas veeta ja sealt tööd teha. Asjaolude kokkulangemisel valisin esialgseks peatuspaigaks Tai. Air China odavpiletid viisid mind üheks päevaks Pekingisse, et saaksin veel kopsud jäist ja sudust õhku täis tõmmata ja lihased krampi külmetada enne kui tai massööridel neid mõnusas kuumuses jälle pehmeks mudida lasta.
Mida teha ühe päevaga Pekingis?
Aega oli 9 tundi, parajalt, et lennujaamast linna sõita ja näiteks keelatud linna minna vaatama. Hiinal tundub olevat turistide kiirvisiitidele meelitamiseks suured plaanid - rahvusvahelise lennuga tulijad ja edasiminejad võivad kuni 72 tundi viisavabalt mööda Pekingit ringi trampida. Väga mugav ja no 72 tunniga näeb kõik "must visit" asjad ära ka vist, minul oli aega kahe lennu vahel 9 tundi, nii et natuke lühem periood.
Niisiis vahetasin endale pisut jeene, sain templi passi ja tormasin rongi peale. Paar tundi peale maandumist olin juba Keelatud linna pikas turvasabas koos sadade hiinlastega.
 Linn (Peking üldiselt, mitte see keelatud) oli hallimast hallim nagu novembrikuine Eestigi ja torm lennutas tolmu ja liiva silma.


Varsti käisin ise ringi nagu hiinlane aga neid ma ära ei petnud. Ikka aeg-ajalt keegi tuli juurde ja uuris, et kust ma tulen. No enamus piidlesid niisama, sest ega enamus ju inglise keelt ei räägi. Üks julge abielupaar tuli pilti ka tegema, proua siis. Üldse oli seal naiste huvi minu vastu tunduvalt elavam. Ei tea, kas nad on lihtsalt usinamad inglise keelt õppima või on tegemist kultuurilise eripäraga.


Ühe posti ääres kaarti uurides, tuli ka üks naine juurde ja näitas tee suuna kätte, muidugi küsides, et kust ma tulen ja vastuse peale, et Eestist vastas temagi nagu kõik eelmised "aahamhm", millest lugesin välja, et tal pole õrna aimugi mis koht see veel on. Seletada ma ka ei viitsinud, sest no mu bioloogiline kell näitas umbes 4ndat hommikutundi ja viimasel lennuki "ööl" sain tänu mingitele karjuvatele masuurikatele magada ainult pool tundi. Tema aga tegi kohe ettepaneku minna kuhugile kohvile...ma olin sellisest otsekohesest pealehakkamisest kohe nii üllatunud, peast käis läbi no vähemalt kolm mõtet, et kas tegemist on mingi skämmiga, kas tal on mingi huvi minu kui naise vastu ja kolmandaks, et ta äkki tõesti lihtsalt on huvitatud lihtsalt välismaalasega suhtlemisest. Kuna mu kriitiline mõtlemisvõime ja avatus kohalikega suhtlemisel magasid, siis pobisesin midagi vabanduseks ja tormasin teises suunas minema.
Sattusin veel turule, mis oli põnev... Elusad mardikad varda otsas siputasid (no see oli pigem õõvastav), surnud skorpionid olid letil rivvi laotud ja igasugu muud tundmatut kraami ka. Proovida ei julgenud midagi peale kanaliha meenutavate tükkide aga kana see ei olnud. Võis olla soja aga päris kindel ma ei olnud ja müüja ei öelnud peale chonchnchini midagi..

Väga väga külm oli, nii ei viitsinud kuskil pargis uudistada, kas keegi tai chi`d teeb või ei tee...kevadel oleks selline vahepeatus märksa vahvam, vähemalt minusugusele külmavaresele.

Mis muljet avaldas?

1. käpikutega motod

2. toiduturg




3. maskidega inimesed (no on ikka tore küll elada kohas, kus õhk on nii puhas, et ei pea maskiga ringi tuiama. Kuigi...maskid ei olnud mingid tavalised maskid, tundus, et neid müükase kuskil eri koloriidis ja see on nagu väike moe aksessuaar. Päris selge ei ole, kas maskiga kaitsti end jaapanlaste kombel patsillide eest või pekingi sudu eest...



1 comment:

Roosa said...

Andrake, mind nii kurvastab su jutt, et sa seal näljas oled. Tahaks lausa tulla sulle ühepajatoitu keetma :)